Микел Артета избяга от наказание след неотдавнашни изказвания срещу съдийските стандарти
Микел Артета избегна наказване след обвиняване от Футболната асоциация след неотдавнашното изявление на мениджъра на Арсенал след мача във връзка с съдийските стандарти.
Испанецът назова решението да разреши голът на Антъни Гордън да остане в действие при проваляне с 1-0 от Нюкасъл във Висшата лига на 4 ноември като „ смущаващо “ и „ позорно “.
Артета по-късно беше упрекнат от ФА за нарушение на предписание E3. 1 – което можеше да докара до възбрана, само че вместо това беше освободено от всевъзможни непозволени дейности.
„ Независима регулаторна комисия откри обвиняването против Микел Артета за хипотетично нарушаване на Правило E3.1 на ФА не е потвърдено “, се споделя в изказване на ФА.
„ Мениджърът беше упрекнат след разнообразни мнения в медийни изявленията след мача на Арсенал от Висшата лига против Нюкасъл Юнайтед в събота 4 ноември.
„ Твърди се, че мненията му съставляват непозволено държание, защото са обидни към длъжностните лица на мача и/или вредят на играта и/или опорочават играта. ”
Нямаше избрани наказания, в случай че Артета беше приет за отговорен – само че санкция или възбрана за контакт евентуално щеше да е резултатът.
Независима регулаторна комисия откри, че обвиняването против Микел Артета за хипотетично нарушаване на предписание E3.1 на ФА не е потвърдено.
Пълно изказване и писмени аргументи: https://t.co/FwU9alYUjYpic.twitter.com/h2ts9SuSdt
— Говорител на ФА (@FAspokesperson) 14 декември 2023 година
Оттогава Артета сподели, че ще продължи да приказва против неприятното съдийство и потреблението на VAR, в случай че счита, че стандартите не са спазени.
В писмените аргументи за това, че правилото не е потвърдено, беше разкрито, че Артета твърди, че: „ Думата ' срам “…„ има доста сходен правопис и наречие на испанското „ desgracia “… испанската дума има конотации на злощастие, покруса или неприятен шанс, а не конотациите на британския еквивалент, който допуска пренебрежение, непочтеност или пренебрежение.
„ Въпреки че смисъла на британски може да докара до пояснение на корист или засегнатост, това не беше плануваното значение. “
Въпреки мненията на Артета в Сейнт Джеймс Парк, шефът на Professional Game Match Officials Limited Хауърд Уеб по-късно сподели, че процесът за отсъждане на гол на Гордън е бил верен и VAR е бил прав, като не е отменил позвъняването на терена.
Арсенал излезе в поддръжка. на Артета, като излезе с изказване на идващия ден – макар че клубът избегна обвиняване на ФА за това, че също сложи под подозрение качествата на формалните лица на мача.
Резултатът от обвиняването на Артета значи, че той е свободен да се върне в дупката за гостуването на Арсенал на Брайтън в неделя, откакто изтърпя наказване от един мач при загубата с 0:1 от Астън Вила предишния уикенд, като натрупа три жълти картона този сезон.